aylalaland

– baserat på en verklig historia

Följa med Aylala på möte?

with 23 comments


        portlet                               funktionalitet                          API
                         workflow                                       konfiguration
generisk                      exemplifiera                                       integrerad
         kostnadseffektiv                       gantschema     MOSS
    struktur             implementering                          kostnadsprofil
               funktionalitet                               applikation      controler
WSS      behörighetsadministration                            variabler
     projektgrupp          merförsäljningspotential                     offerera
underliggande data                                          applikation
                                        funktionalitet
active directory                                ärendestatus                  DLL
                 debiteringsgrad               prognoser           funktionalitet
    optimera            licensfrågor                             kompetensutvecklingsplan
navigera                                        funktionalitet
                    mobilitet                                               lösningsväg
funktionalitet                  offerera                                                 skräddarsydd

Ibland, ibland längtar jag hemskt mycket efter nåt i stil med

– ”Var det bra så?”
– ”Vill du ha kvittot?
”                          

Written by aylala

27 september, 2007 den 05:39

Publicerat i Okategoriserade

23 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Men du.. Jag har varit i din sits.. Jobbat med bra lön på kontor.. Åh milde himel så mkt mer tillfredsställande det är att springa runt och servera öl och mat till folk.. ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer skall jag stängain mig på kontor..Det höll på att ta knäcken på mig.. Fattigare plånbok men rikare liv.. Det är vad jag har nu!!

    Joie

    27 september, 2007 at 06:53

    • Mmm. Jo. Kanske det. Ska betala räkningarna och fundera på saken när jag ser hur mycket som blir över 😉

      Aylala

      27 september, 2007 at 08:31

  2. Förstår precis. Lever i samma sits. Kan längta till mjölkkylen på Maxi eller till kassan på Statoil ibland. Men vet att jag skulle längtat tilbaka efter en dag.

    Magnus

    27 september, 2007 at 07:03

    • 🙂 Risken finns. Fast…chansen kanske finns också.

      Aylala

      27 september, 2007 at 08:32

  3. var det bra så?vill du ha kvittot?: )

    caliber

    27 september, 2007 at 07:04

    • Jatack det är bra. Du kan slänga kvittot.

      Aylala

      27 september, 2007 at 08:32

  4. Lägg räkningarna längst ner i en byrålåda.. Då FINNS de inte längre.. :-)Strutsmetoden!!… Fungerar ALLTID..en liten stund..

    Joie

    27 september, 2007 at 09:26

    • Vilka då sa du?

      Aylala

      27 september, 2007 at 09:36

  5. Ska du inte ha en trisslott till kaffet?

    Fredrik

    27 september, 2007 at 09:38

    • Nejtack det var bra så. Du kan slänga kvittot.

      Aylala

      27 september, 2007 at 09:52

  6. Fast man ska aldrig fråga ”var det bra så?” utan ”vill du ha något mer?”Ledande frågor, Aylala. Ledande frågor.Jag får ångest bara jag läser om dina kontorsmöten. Trivs så bra i min butik!

    Fredrik

    27 september, 2007 at 10:43

    • Ha. Du ser, jag skulle aldrig klara av det. Fan jag får hålla mig till MOSS och workflows, offerter och kompetensutvecklingsplaner… Men jag kan räkna upp växelpengar jättebra. ”Tjugosju kronor. Trettio, fyrtio, sextio, åttio, hundra, varsågod.” Fast. Det behöver man väl inte kunna längre ens. Och dessutom lärde jag mig innan femtiolapparnas tid…som synes. *suck*

      Aylala

      27 september, 2007 at 10:52

  7. Aj.Nu fick jag ont i huvudet.

    Jessica

    28 september, 2007 at 11:05

    • Oj.Ipren?

      Aylala

      28 september, 2007 at 12:02

  8. Jag jobbar på kontor…och avskyr det. Men att ha kvar ca 9500 kr på kontot efter att ha betalat räkningarna…DET känns bra :-)Fast egentligen är trivseln det viktigaste 😦

    Anita

    28 september, 2007 at 12:04

    • Jamen typ. Och…ibland är det rätt skoj också 😉

      Aylala

      28 september, 2007 at 01:11

  9. Jag tror inte ipren hjälper mot portlet funktionalitet API workflow konfigurationgenerisk exemplifiera integrerad kostnadseffektiv gantschema MOSS struktur implementering kostnadsprofil funktionalitet applikation controlerWSS behörighetsadministration variabler projektgrupp merförsäljningspotential offereraunderliggande data applikation funktionalitetactive directory ärendestatus DLL debiteringsgrad prognoser funktionalitet optimera licensfrågor kompetensutvecklingsplannavigera funktionalitet mobilitet lösningsvägfunktionalitet offerera skräddarsydd

    Jessica

    28 september, 2007 at 12:05

  10. (hur intelligent den än är)

    Jessica

    28 september, 2007 at 12:10

    • Sant. Därför kompletterade jag just med en Panadol Extra också.

      Aylala

      28 september, 2007 at 01:11

  11. Otroligt att inte det klyshiga ordet krativitet fanns med haha, det där känns som mina möten under min projektledareutbildning, hujja.

    Bournstedt

    29 september, 2007 at 06:50

    • Nej för fasen. Jag jobbar med IT. Kreativitet göre sig icke besvär…

      Aylala

      30 september, 2007 at 07:47

  12. Funktionalitet verkar vara viktigt.Själv är jag mer för passform.

    Bror Cievo

    30 september, 2007 at 02:19

    • Jag ska ta upp det på nästa möte.

      Aylala

      30 september, 2007 at 07:47


Lämna en kommentar