aylalaland

– baserat på en verklig historia

Supermassive Black Hole. (Aylala outfittar. Igen.)

with 24 comments



Din klänning är himla fin!
, sa jag. Jag tycker det är så härligt med människor som vågar ha, och klär i, färger och mönster.

Kvinnorna omkring mig började genast tjattra. Jag är ju själv så fantastiskt färgglad! Klär mig alltid tufft och vågat, sticker ut, bär udda detaljer! Det är förvisso sant, åtminstone delvis. Detaljer är min grej. Och glada färger. Mönstrat, notsomuchthankyou.

Så tittar jag ner på min klädsel för dagen. Svarta höga kängor. Grå (prickiga) knästrumpor. Svarta strumpbyxor. Grå kjol. Svart tröja. Svart kortärmad kofta. Svart långärmad kofta. Halsband med svart sten. Svart (prickig) sjal. Svarta naglar. Blåsvart hår. Det har varit mycket sånt det senaste. Svart.

Har du tänkt bli såndärn got, undrar min alldeles fantastiska 63åriga stämkamrat. Jag förstår inte och hon upprepar sig. Got. Eller…gott? Jag skrattar och berättar att min bror emellanåt tittar på mig och kallar mig emo. Ja, det var henne jag tänkte på, ler hon.

Jag har inte tänkt bli ”got”. Och jag har inga planer på att se ut som seriefiguren ”Emo”. Därför tänkte jag till imorse. Nu jävlar ska här spridas färg.

DSC09537.JPG

 Här är en av mina karaokefavoriter. (Och jag har flamingos på trosorna.)

 

Written by aylala

3 december, 2009 den 11:53

Publicerat i Okategoriserade

24 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. And pink it is. Sött. :-)Karaokear du den? Coolt.

    Lindalou

    3 december, 2009 at 12:13

    • Jajjemän, ska’re va så ska’re va. Eller nåt.Och ohja, att jag gör. Helst så sent som möjligt för rösten är lite svajig efteråt. 😀

      Aylala

      3 december, 2009 at 01:22

  2. Ett helt rosa örhänge – snacka om att liva upp outfitten 😉

    Islandsmamman

    3 december, 2009 at 01:31

    • Säg det inte till nån men…jag har ett likadant i andra örat. :-O

      Aylala

      3 december, 2009 at 02:17

  3. TVÅ!! Snacka om att vara dagens färklick :-Þ

    Islandsmamman

    3 december, 2009 at 02:23

    • Schhh, inte så högt. Då ska alla ha en.

      Aylala

      3 december, 2009 at 02:31

  4. Men hur skulle du se ut om du hade gredelin överdel, grön underdel, gula strumpor och blåa skor?Nej, det där var bra mycket bättre. Sådär lagomt svenskt 😛

    Trollan

    3 december, 2009 at 02:36

  5. Lite julgranskule-inspirerat?;-)

    Lennart

    3 december, 2009 at 02:47

    • Fint snappat Lennart lille. Jag tror bestämt jag köpte örhängena till ett julkalas back in the days.

      Aylala

      3 december, 2009 at 03:50

  6. Åh herregud, du måste ju varna innan. Jag fick extrem huvudvärk av alla färger!

    Persefone

    3 december, 2009 at 04:59

    • Meeeen. Det är ju bara ett litet örhänge. Ryck upp dig nu för fan.

      Aylala

      3 december, 2009 at 06:19

  7. Ah så det är trosorna som är färgglada? Smart drag! Men körsbäret du har i örat är ju i alla fall rött! ;-P

    MaRiA

    3 december, 2009 at 09:08

    • Jååååzaaaa!

      Aylala

      3 december, 2009 at 09:39

  8. Åh! Färgglatt. Don’t over do it!

    Daniel

    3 december, 2009 at 09:11

    • Blev du också rädd? Damn. Imorgon tänkte jag ha röda skor.

      Aylala

      3 december, 2009 at 09:40

  9. Aylala färgchockar…tur man hade solglasögonen på sig efter all novembersol..R.

    Roger

    3 december, 2009 at 09:14

    • Ni är så himla ynkliga. Målar du bara i benvitt elleh?

      Aylala

      3 december, 2009 at 09:50

  10. Inte just nu, nu badar jag i lösningsmedel och olja. Muckar du ällä?R.

    Roger

    3 december, 2009 at 09:54

    • Vet inte. Eru stark?

      Aylala

      3 december, 2009 at 10:17

  11. Näe, jag är en riktig klenis. Än durå?R.

    Roger

    3 december, 2009 at 11:17

    • Jag slåss som en tjej.

      Aylala

      3 december, 2009 at 11:19

  12. Jag slåss inte alls. Det skulle bli en ganska patetisk fight.R.

    Roger

    6 december, 2009 at 02:37

    • Ja. Skitpatetisk och urfånig och absolut ingenting för världen alls. Men jag skulle vinna! HA!

      Aylala

      7 december, 2009 at 11:11


Lämna en kommentar